Khamis, 25 Julai 2013

Cintailah Aku Kerana Allah ^_^

 

 
1. Kerana Hartanya

Maafkan aku jika aku miskin dari harta benda. Maafkan aku jika kehidupan ku sederhana. Ibu bapaku tidak pernah memanjakan ku dengan wang ringgit. Hanya doa dan kasih sayang mereka yg membuatkan hidupku sempurna.




2. Kerana Kecantikannya

Maafkan aku jika rupaku tak seelok. Tak seindah wanita lain yg kau lihat. Yang mungkin mampu membuat hatimu terpikat. Apa yang Allah beri,itulah aku.. Bagaimana Allah menciptakanku,itulah kesyukuranku..


3. Kerana Keturunannya
Maafkan aku jika aku orang biasa. Tiada darah istimewa yg mengalir dalam tubuhku ini. Tiada pangkat dan darjat yg dapat ku wariskan untuk anak cucuku. Tiada apa yang dapat menjanjikan tempatku disisi tuhanku.. Kecuali amal dan imanku....


4. Kerana Agamanya

Maafkan aku jika diri ini dipenuhi dosa.. Maafkan aku jika cinta ini membuatkan aku terleka.. Maafkan segala khilafku.. Sungguh aku ini tidak sempurna.. Kerana itu tiap saat aku mengharapkan rahmatNya untuk cinta ini...
 
 
 
 
Bila kau mau cintaku… cintailah dulu Allah..
Bila kau mau rinduku..Rindulah dulu Allah dan Rasul-Nya
Bila kau mau sayangku..Sayangilah dulu agamamu lebih dari diriku..
Bila sayang diriku..jauhilah aku sebelum masanya..
Bila ikhlas dengan diriku…jauhkan aku dari zina..terutamanya zina hati..
Bila cintamu sejati untuk ku..cintailah aku karena Allah..
Bila pilihanmu aku..pilihlah karena agamaku..bukan yang lain..
Bila setiamu padaku..setialah karena untuk mendapat ridha Allah..
Bila kau mau peliharaku..peliharalah aku dari godaan cinta dunia dan nafsu..

Yakinlah..Bila Allah tentukan aku milikmu..Aku tetap milikmu..Yakinlah..Bila Allah tentukan aku bukan milikmu..Itu yang terbaik untukmu..Ketahuilah..
diriku juga mencintaimu..pinanglah diriku dengan cara yang baik dan pada waktunya....
 
 
......amin.......
 
 
 
 


Tiada ulasan: